21.9.2011

angstangst

Ajattelin vastata muutaman anonyymin kommenttiin näin postauksella, koska kommenttiboksiin mun teksti olisi varmasti aivan liian pitkä. Skippaa tämä teksti siis, jos et jaksa kuunnella avautumista!

Mä en haluaisi tehdä tästä asiasta mitään numeroa, mutta aika laajaksi tää on jo ehtinyt levitä..Tässä postauksessa on siis se, mistä kaikki lähti! Kyseinen opettaja oli laittanut mulle poissaolon wilmaan "poistettu tunnilta asiattoman käytöksen vuoksi". Mä en aio selvittää sitä poissaoloa, koska koen ton niin suureksi vääryydeksi ja epäoikeudenmukaisuudeksi!

Eilinen päivä oli täyttä kuraa ja suurella osalla meidän luokasta oli huono mieli tai ainakin musta tuntuu siltä. Mulla on vahvasti sellainen fiilinki, että tämä opettaja on ottanut mut jonkinnäköiseksi silmätikukseen, koska mua siirrellään eturiviin istumaan, vaikka istuisin sanaa sanomatta paikoillani. Meidän nelihenkinen ryhmä sai hylätyn yhdestä tehtävästä. Sen sijaan kaikki muut ryhmät saivat suoritettu-merkinnän. Siinä oli pari esimerkkiä siitä minkälaista "kohtelua" ja epäoikeudenmukaisuutta luokkatilassamme kyseisillä tunneilla tapahtuu. Noi on ihan pikku juttuja, mutta mulle toi on harmittavan iso asia, koska mä oon AINA tullut toimeen opettajieni kanssa. Keneenkään muuhun mä en ole KOSKAAN tuntenut tällaista vastenmielisyyttä ja inhoa kuten nyt. Mua inhottaa mennä niille tunneille. Eilen tunnilla mun ajatukset pakkaantuivat päähän ja kaikki se inho ja viha tuli kyyneleinä ulos.

En nyt kuitenkaan sano, että olisin itse aina ihan parhaimman mukaan käyttäytynyt. Saatan heittää opettajan ilkeilyjen jälkeen mm. kommenttia "asia harvinaisen selvä" tai "yllätysyllätys". Noi on musta kuitenkin aika hienovaraisia verrattuna siihen mitä ajatuksia mun päässäni aina sillä ilkeily hetkellä liikkuu. Kaikista paras vaihtoehto olisi varmaan tietenkin pitää suu kiinni, mutta mä oon välillä niin kiihtyväinen ihminen, että mun on pakko ilmaista mielipiteeni asiasta! Tiedän kyllä siis itsekin toimineeni jokseenkin väärin, mutta en siinä määrin väärin missä opettaja.

Tämän päivän jälkeen voisin kysyä, että jos eilinen päivä oli musta kauhea, niin mikäs se tämä päivä sitten on ollut?! Kaikkea muuta kuin ihana. Jäin keskustelemaan kouluasioista luokanvalvojani kanssa, joka on muuten tosi mukava! Onneksi. Mulla on varmaan joku herkkisviikko nyt meneillään, koska tänään mä purskahdin taas itkuun. Yleisillä paikoilla itkeminen on musta jotenkin niin kauheaa. Kaikki tuijottaa ja luulee varmaan, että joku on kuollut, vaikka ihan pienen asian takiahan mä vaan yleensä vollotan! Itkeminen on kamalaa varsinkin sillon, kun on tuttuja lähistöllä. Sillon kaikki tulee kyselemään mikä on ja tästäkös mun itkuni vaan saa lisää potkua! Äh tosi inhottavaa tällänen pahamieliolotila, koska yleensä mä oon aina niin pirstakka ja iloinen ja täynnä elämää.

Tänään oon pohtinut, että miten mun pitäisi tunnilla käyttäytyä, että saisin kerrankin olla rauhassa opettajan ilkeilyiltä?

Ps. Nyt mulle tuli jostain syystä jotenkin yllättävä tarve kiittää teitä kaikkia ihania lukijoita! Te oikeesti piristätte mun päivääni kommenteillanne :) Tacktack, tusen tack!

♥ Ninni

16 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Siis ootko ihan oikeesti vaan hiljaa siellä tunneilla? Teetkö jotain omia juttuja siinä vai istutko vaan? :o Jotkut opettajat on kyllä niin kauheita.. Iteki itken kaikista pikkujutuista, ja rauhottuminen on mahdotonta jos joku tulee esim. halaamaan, mikä on musta kumma juttu kun sen pitäis just lohduttaa :D Toivottavasti sä piristyt vielä ja oot kunnon bitch sille opettajalle, ei kenenkään tartte sietää tollasta :)

Ninni kirjoitti...

Anonyymi - Kyllä mä mielestäni suht hiljaa olen. Tottakai aina jossain välissä saatan jotain sanoa, mutta en todellakaan ole niitä luokkani äänekkäimpiä :D Mun luokkani kun tahtoo vähän tosiaan olla hölösuu-luokka! Saatan ehkä kirjoittaa kalenteriini jotain joskus, että en mä siellä aina ihan hievahtamatta istu. Ja joo mulla on ihan sama juttu justiin toi halaaminen on tosi paha sillon oikeen purkautuu kaikki kyyneleet :D kiitos sulle tosi paljon kommentistasi :)

Ina kirjoitti...

Voi raukka, toi kyllä kuullostaa äärettömän epäoikeudenmukaiselta vääryydeltä.. Vois oikeesti luokitella jopa, et opettaja ''kiusaa'' sua koska en sun tekstin perusteella löydä mitää päteviä syitä miks sä olisit silmätikkuna noin pahasti. Koita selvitellä asioita ja jos ei millään mistään tuu mitää, kysy siltä opettajalta suoraan! :o Mä tiedän ton tunteen ku itkettää yleisillä paikoilla ja ku on muutenki tämmönen herkkis nii ei pysty välillä ollenkaa hallita kyyneleitä... mut tommoses tilantees kyllä itse kukin! Tsemppiä sulle =)

Anonyymi kirjoitti...

ei kuulosta kivalta joo.. :/ mut joo tollasii opettajia valitettavasti on, oon ite kans kokenu vähä tollast. itku kuitenki helpottaa, vaik tosiaa se tuntuu vähä tyhmältä just ku kaikki luulee et kyse on jostain tosi vakavasta.. mut tsemppii sulle! :)

iine kirjoitti...

Kuka opettaja on kyseessä? Jos et jo sanonu sun luokanvalvojalle asiasta, voithan sä käydä sanomassa sille/opolle tän opettajan käytöksestä. Ehkä tällasta on hänen kohdalla esiintyny ennenkin - ja siinä tapauksessa se ope sais kyllä kuulla siitä :)

Anonyymi kirjoitti...

voiiii oot niin ihana ninni! tykkään ihan hulluna sun blogista, koita jaksaa tota kusipääopea!

- pusuihalei, G

Anonyymi kirjoitti...

oon aivan sataprosenttisen varma että toi opettaja on henkilö nimeltään irmeli väisänen ja ei siitä kannata välittää se on tollanen paskanaama nimimerkillä kokemusta on..... et oo ainoa joka on sen silmätikku mut se on suurimmalle osalle tollanen...olisnko oikeessa?

Anonyymi kirjoitti...

vooi ärsyttää niin sun puolesta!!:( jaksamisia oot ihana! juttele asiasta jollekki kivalle opettajalle tai sitte suoraan tolle.... ps niiiin sama homma täälläpäin ton itkemisen kans

Anonyymi kirjoitti...

kokeile sellasta et oot sille sellanen ihana mallioppilas, et tee yhtään mitään omaa ja viittaat kaikkii kysymyksii yms :D ja oot ihan älyttömän ystävällinen. eiköhän sitäkin ala sitten pikkuhiljaa vituttaa! helpommin sanottu ku tehty kylläkin, itteäni ärsyttäis liikaa esittääkseni kilttiä:D

Anonyymi kirjoitti...

Veikkaan että se opettaja on vaan kyllästyny työhönsä, eikä voi erota koska on sen verran iäkäs ettei tulis helpolla saamaa mistää muualta töitä. Se purkaa vittuuntuneisuuttaan oppilaisiin.
Tommoset opet kannattaa vaan ottaa haasteena vastaa! Jos saat jostain työstä tai kurssista hylätyn, meet kysymään siltä opettajalta kunnolliset perustelut siihen arvosanaan, koska perustelu pitää opettajilla aina olla. Jos ei perustelut sulle kelpaa vaadit numeron uudellee harkitsemista tai pyydät vaikka toista opettajaa arvioimaan sun työn/kokeen :)

Anonyymi kirjoitti...

ninni koita kestäää <3

johanna kirjoitti...

Täällä on yksi uusi lukija lisää :-)

Paha olo tuli sun puolesta, mutta noita tulee vastaan valitettavan usein. Kyllä se melkee kannattaa olla ite haastamatta, koska hyvin nopeesti sit muutkin huomaa, että "kiusaaminen" tulee tasan opettajan puolelta.

Älä välitä tommosista, maailma on idiootteja täynnä. Vaikutat mukavalta ja olet nätti tyttö, sussa ei oo mittää vikaa!

Mahtavaa syksyä Ninni :-)

pixiewar.blogspot.com

Anonyymi kirjoitti...

joo tiedän tunteen! ja voisin vaikka veikata kuka opettaja on kyseessä. ykkös luokalla kauppiksessa olin luokan silmätikkuna ja tämä kyseinen opettaja piikitteli minua joka asiasta. ja heitti myös minut luokasta pariin kertaan :( tsemii!

Ninni kirjoitti...

Ina - Niin, enkä mä omastakaan mielestä mitään väärää ole tehnyt..Pitää kerätä hurjasti rohkeutta, että uskaltaa ton opettajan juttusille mennä!! Kiitos Ina :)

Anonyymi - Harmillista kuinka yleistä tollanen voikaan olla :( kiitos sinulle paljon tsempistä!

iine - Joo oponkin kanssa oon jo käynyt juttelemassa ja kuulemma tämä opettaja on justiinsa se meidän koulun "tiukkatäti"! Katsotaan miten tässä nyt käy..

Anonyymi - Ihana kuulla, kiitos paljon :)

Anonyymi - Ehkä olet, ehkä et ;D

Anonyymi - Ihana tsemppikommentti sultakin, kiitos tooosi paljon :)

Anonyymi - Voisinpa testata tota ;) Voi olla kyllä , että epäonnistun, koska aina ton opettajan nähdessäni mun mieli menee alas :D

Anonyymi - Toi oli muuten hyvä! Koulussakin puhuttiin, että se on kyllä niin työhönsä kyllästynyt ihminen kun vaan olla ja voi..:D kiitos kommentista!

Anonyymi - <3

pixie - jee :) mä oonkin yrittänyt olla nyt noilla tunneilla ihan hipi hiljaa, katsotaan miten käy! Kiitos paljon sulle, ja sitä samaa :)

Anonyymi - Inhottavaa miten moni on joutunut opettajan silmätikuksi :( kiitos tsempistä!

Nora kirjoitti...

Toi itkujuttu on kyllä nii tuttua!! Ihan ku oisin ite kirjottanu!

Ja tyhmä juttu muuten, tsenppiä :(

Ninni kirjoitti...

Nora - Haha, herkkiä ihmisiä on siis muitakin! Onneks nykyään menee jo paremmin, mutta kiitos silti sulle :)