15.4.2011

Back to school

Voi että kuin voi mieliala vaihdella laidasta laitaan näin pienessä ajassa. Eilen mä olin ihan über ilonen ja tänään aamulla näytti siltä, että tulis maailman paras päivä, kun aurinko paisto ihanasti eikä ollu stressiä mistään, mutta sit yhtäkkiä mua alko ketuttaa aivan äärettömän paljon. Muistin muun muassa, että mä palaan takas koulun penkille ens viikolla..tää on aika outoa, koska yleensä, jos oon ollu koulusta pois jonkun pari kuukautta tai edes pari viikkoa, niin mulla on aina ollut ihan hirvee ikävä sinne takas, mutta nyt ajatuskin koulusta tekee musta sairaan. Ihan äärettömän vastenmielistä. Noo, mutta onneks mulla on vaan kaks ainetta ja lukkari näyttää hyvinhyvin tyhjältä. Silti mua risoo vähän toi äidinkieli tuolla lukujärjestuksessä ja noi kaks kahdeksan aamua..miten herääminen kuudelta voi onnistua, kun oon tottunut nukkumaan puolille päivää :D


Nyt joku varmasti ihmettelee, että enhän mä missään koulussa tällä hetkellä ole, mutta voi kyllä mä valitettavasti olen. Mun oli tarkotus lopettaa koulu jo tän vuoden helmikuussa, mutta sovittiin opon kanssa, että mä käyn tekemässä vielä pari kurssia viimesessä jaksossa, että saisin vähän helpotusta sit ens vuotta ajatellen. Hain siis yhteishaussa peruskoulun päättötodistuksella (huh..) hiusalalle pariinkin eri kaupunkiin, kauppikseen ja priimukseen. Mä saan miettiä vielä teenkö kaksoistutkinnon ja se kyllä itse asiassa kuulostaakin musta erittäin hyvältä ajatukselta, koska multa puuttuis niistä lukio-osuuksista vaan vaivaiset 5 kurssia. Pääsisin kirjottamaan jo todennäköisesti ens keväänä ja sit mulla olis jäljellä enää ammatillinen osuus, jossa ei nyt ihan hirmu kauan kestä tehdä. Mutta sitä nyt pitää vielä miettiä tarkasti.

Jollekin saattoi nyt herätä kysymykset, että miks ihmeessä mä oon jättämässä lukiota kesken ja miksi mä lopetan tässä vaiheessa, kun takana on jo kaksi ja puoli vuotta opiskelua. Noh vastaus on siinä, että lukio ei tuntunut enää ollenkaan hyvältä paikalta. Jokainen aamu oli täyttä tuskaa ja mä en muutenkaan oo mikään lukuihminen. Toinen syy on se, että mä en olis ehtinyt käydä tota kuraa edes neljään vuoteen, vaan mulla olis mennyt siihen se 4,5 vuotta.. oon superlusmu vissiin :D Jos mä olisin yläasteella tiennyt mitkä alat mua kiinnostaa, niin en olis ikimaailmassa hakenut lukioon. Nyt kävi näin, mun opiskelut vähän pitkittyy, mutta mulla ei oo mikään kiire minnekään eli that's okay mua ei harmita!

Kun aloin miettimään noita koulujuttuja, niin kaivoin sit kaapista kaikkia lukion aikaisia vihkoja ja kirjoja. Sieltä löyty aika mielenkiintosia juttuja ja palas mieleen kaikkia muistoja. Joihinkin aineisiin oon näköjään paneutunut oikeen kunnolla..


..ja toisiin sitten vähän vähemmän..


Täytyy sanoo, että kyllä mulle jää vähän ikävä sepistä. Jotkut opettajat on oikeesti ollut tosi ihania ja ymmärtäväisiä ja RUOKA on ollut kyllä mitä parhainta! Samoin noita naamoja jää ikävä, mitä tuolla nyt on tullut parin vuoden aikana nähtyä. Joskus vaan tulee aika siirtyä eteenpäin ja nyt se aika tuli mun kohdalle. Kattoo nyt miten mä selviän noista kahdesta kurssista ja sit jakson lopuks onkin aika viedä eropapereita kouluun hui vitsi :D

Hyvää perjantaita kaikille, miten ikinä sen vietättekään! Mä aion ainakin käydä vähän salilla jumppaamassa.

♥ Ninni

4 kommenttia:

piitsu kirjoitti...

Joo ninni tunnen sun tuskan ! noi kaks kurssiaki on tuskaa ku täs vaihees kaikki tuntuu siltä ! itellä oli vika koe lukiossa tänää joka meni miten meni.. :D ja sit on viel rästihommia jonkin verran mut sit tää shitti on ohi ja oon tyytyväinen ! mutn en kyl jaksais hakee jatko-opiskelemaan -.- muistan noi pari piirustusta ku venla tai joku oli näyttäny tai sit se olit sä :D joo ja näyttää tutulta toi kiinnosteli niin piirretään.. :D

Anonyymi kirjoitti...

RUOTSI 2 WITH ME <3

matilda kirjoitti...

luin ihan puoliunessa tätä, ja sit tuli ton oravan ja linnun keskustelu ja aloin vaa nauraa iha sikana :D:D:D:D:

ja siitä koulusta, ei sillä oo välii minä vuonna sieltä valmistuu tai mistä ikinä valmistuukaan, oon täällä oppinu et koulut voi suorittaa iha miten vaan, ja vaikka aikuisena. olihan rikukin lukiossa 5 vuotta ehehehe, voi mikä kultsi.

Ninni kirjoitti...

piitsu - noh, mutta onneks ton jakson jälkeen tarvi mennä tonnekkaan enää ikinä :D sulla sentään ohi oo ilonen :)

Anonyymi - voi kyllä ja pari muutakin with you ;)

matilda - hahah joo voi vaan miettiä, et mitä mulla on liikkunu mielessä, ku tollasia piirtelee :D oliko rikuki muka niin kauan!