28.4.2011

Love your hair

Nyt ois luvassa vähän jonkinnäköstä hiuspostausta muutaman lukijan pyynnöstä :) Käsittelen nyt tuotteita, jotka ovat mulla tällä hetkellä käytössä. Lisää hiuspostauksia on tulossa muun muassa videomuodossa, mutta niistä lisää myöhemmin. Mulle hiukset on ollut "aina" aika iso asia ja hiuksilla pystyy vaikuttamaan tosi paljon siihen miltä näyttää. Tärkeintä tietenkin olis, että hiukset on hyvässä kunnossa, mutta aina se ei sitä oo ollut. Munkin hiukset on kärsineet kovasti mm. suoristuksen ja blondaamisen vuoksi, mutta oikeilla tuotteilla ja käsittelyllä hiukset herää taas henkiin. Tässä muutamia juttuja, millä mä oon saanut tukkani elvytettyä :)


Ihan ehdottomana ykköstuotteena mulla on lämpösuoja. Jos oon reissulla ja tää tuote on jäänyt kotiin, niin mielummin mä oon suoristamatta tukkaa. Ilman suojaa en ala tätä kuontaloa käristeleen. Tällä hetkellä mulla on käytössä Franck Provost lämpösuoja, jota käytän siis ennen tukan kuivaamista, suoristamista tai kihartamista.


Mun latvat oli yhdessä vaiheessa ihan hirveessä kunnossa. Päästäni löytyi muun muassa paljon kymmenen haaraisia hiuksia, jotka ei ollut ihan hirveen kaunista katottavaa..Tää L'Oréalin Absolut Repair sarjan hiuksiin jätettävä hoitoaine on tullut pelastamaan mun päiväni. Nää Absolut Repair-tuotteet on kehitetty justiin vaurioituneille ja kuville hiuksille, jotka kaipaa korjausta ja vahvistusta. Hiuksista tulee ihanan pehmeet ja kiiltävät! Käytän tätä ennemminkin ehkä latvaseerumina kuin hoitoaineena.


Sit mulla on vielä samaan sarjaan kuuluva hoitonaamio, joka tekee hiuksista ihan älypehmeet, kiiltävät ja helpot käsitellä. En oikeen tiedä kuinka usein tälläsiä naamioita tulis käyttää, mut oon käyttäny kuitenkin noin kerran viikossa. Oon ihan rakastunu tähän tuotteeseen ja ton tuoksukin on ihan sairaan hyvä :) Plussana näissä Absolut Repair-tuotteissa on UV-suoja, mikä on kesällä aika hyvä juttu!


Shampoina toimii vähän millon mikäkin, mut tällä hetkellä mulla on Sim CX Corrector Mineral Removing shampoo, joka onkin jo nähty aiemmin täällä New stuff kuten saman sarjan hoitoainekin. Joskus käytän vielä Paul Mitchellin kosteuttavaa hoitoainetta. Paul Mitchell-tuotteet on ihan äärettömän hyviä, mutta hintavia. Toikin hoitoaine maksaa tietääkseni lähemmäs 30 euroa..


Toisena shampoona mulla on toi Wellan Color Protection Shampoo, joka suojaa värjättyjä hiuksia ja ravitsee niitä. Hiusten pesusta sen verran, että ennen mä pesin hiukset oikeesti ihan joka aamua. Ei tee kovin hyvää hiukselle..nykyään oon yrittänyt vähentää hiustenpesua ja oon onnistunut siinä eli pesen tukan nykyään noin 2-4 kertaa viikossa.


Sit vielä tää uusi kuivashampoo, joka on toiminu mun mielestä hyvin! En tosin tiedä oisko joku toinen tuote parempi, koska tää on mun eka hiuspuuteri. Mutta hyvin on toiminut eikä valittamisen aihetta ole löytynyt :)


Viimeisenä, muttei vähäisimpänä tulee hiuslakka, jota mä käytän silloin tällöin. Mulla ei oo ollu elämäni aikana kun ehkä vaan 3 lakkapulloa ja tää on ollut ehdottomasti niistä paras eli enköhän mä nyt tässä jonkin aikaa pysy ;)


Jokainen tietää, että hiukset kärsii niitä esim. suoristaessa ja siks oon yrittänyt vähentää suoristamista. Ennen mä suoristin joka ikinen päivä joka ikisen hiussuortuvan. Nykyään suoristan vaan sillon, jos pahasti näyttää siltä, että mun vauvakiharat puskee esiin. Mutta ehkä lähinnä pari kertaa viikossa siis. JA hiukset on muuten tykännyt, kun en niitä joka päivä raudalla käsittele! Samoin hiustenkuivaaja on kans yks hiuksentuhooja eli oon yrittänyt vähentää myös föönäämistä, mutta se on kiireisinä kouluaamuina aika hankalaa..mut viikonloppuisin, kun ei oo mihinkään kiire, niin annan hiusten kuivua ihan itsestään.

Tähän loppuun mä kokosin vielä pari juttua, mitä mä itse tarvitsisin ja itse asiassa ton ekan tuotteen äiti mulle tilaskin :) Tuotteet on siis Oriflamelta. Käykää ihmeessä katsomassa! Oriflamelta löytyy muitakin hyviä tuotteita.


Jos jollekkin heräs aiheesta jotain kysymyksiä esim. hinnoista, niin kysykää ihmeessä vaan, mä kerron mielelläni :)

♥ Ninni

3 kommenttia:

Julia kirjoitti...

Hei Ninni mikä on sun oma luonnollinen hiusväri ku oot kerran blondannu noin pitkään?:) Ajattelin et toi ois sun oma väri ku sun hiukset näyttää niin luonnollisilta ja hyvinvoivilta!

Anonyymi kirjoitti...

ai oot ostanut elämäs aikana tasan kolme hiuslakkapulloa? :D ootpa sä vähällä pärjänny

Ninni kirjoitti...

julia - eiköhän sekin tulla täällä joskus näkemään, mutta siis sellanen perus suomalainen vaalea maantienharmaa..:D aijaa, hih kiva kuulla :)

Anonyymi - Joo! Hirmu pieni määrä, mutta ei sitä lakkaa jostain syystä tuu vaan kamalasti käytettyä. Aloin käyttää lakkaa vasta lukiossa :D