26.4.2011

Dream hair

Hiuksia, hiuksia, hiuksia..miks mun tukkani ei voi kasvaa salamannopeasti? Oi miksi mä menin leikkuuttamaan tukkani yläasteelle mentäessä? Mietin vaan millaset kultakutrit mulla vois olla, jos en olis näitä polkkatukaksi pätkässy. Tää postaus kertoo siis siitä minkälaisen hiuskuontalon mä itselleni haluaisin :) Mä oon niin lähellä tavotettani, mutta silti niin kaukana..Ensinnäkin haluaisin, että tää tukka olis pitkä! Ei mikään napaan asti, mut sellanen sopiva you know. Mä pidän myös lyhyistä hiuksista ja jotkut mallit on oikeesti hirmu kauniita, mut itselläni sellanen tuntuis kovin vieraalta.


Paksut hiukset! Sellaset paksut ja pitkät minkä taakse voi tarpeen tullen piiloutua. Tottakai paksujen hiusten kanssa on myös ongelmia, kuten kesällä kovin tukalat oltavat, mut ei se mitään aina sen hiuspehkon saa jotenkin pois tieltä. Paksut hiukset näyttäis myös varmasti tuuheammilta ja mä en hirveemmin pidä mun päänmuodosta eli tuuhea tukka ois enemmänkin kuin tervetullut.


Vaikka mulla on semi pitkät hiukset, niin ne ei näytä kovin pitkiltä, koska on kerroksittain leikattu. Jos mulla on tukka kiinni, niin mun hiukset näyttää oikeesti hirmu lyhyiltä ja monet on tullutkin usein kysymään, että oonko mä leikannu niitä.


Lyhyille hiuksille saa tehtyä paljon erilaisia kampauksia, mutta musta tuntuu, että pidempään tukkaan niitä saa tehtyä melkein tuplasti enemmän. Tietääkö joku miten tollanen alempi letti loihditaan? Mä oon miettiny ihan hirmu kauan ja oon koittanu kokeilla, mut jostain syystä se ei vaan luonnistu. HELP!


Oon miettinyt ton tuuheuspulani kanssa hiustenpidennyksiä. Olin ennen ihan hirveesti vastaan kaikkee hiustenpidennyksiä, ripsipidennyksiä, geelikynsiä ynnä muita, koska halusin, että kaikki ois omasta takaa. Nyt mun mieli on kuitenkin vähän muuttunut tässä vuosien varrella ja oisin niin valmis ottamaan vähän lisuketta hiuksiini. Tässä onkin ollut puhetta kaverin kanssa, että hän laittais mulle lettipidennykset. Toi touhu on vaan niin kallista, että en oikeen tiedä..Mitkähän mahtais olla parhaat tekniikat saada volyymia tukkaan? Haluisin hirveesti kuulla, jos teillä jollain lukijoilla on kokemuksia esim klipsipidennyksistä, lettipidennyksistä, teipeistä tai muista! Suositelkaa ;)


Hiusväriks mä haluisin tällä hetkellä vaaleanruskeen tukan. Lämpimänsävyisen sellasen ja monivivahteinenkaan ei olis yhtään hassumpi vaihtoehto. Oon blondannu tukkaani jo viiden vuoden ajan ja toi blondaaminenhan ei tunnetusti kovin hyvää tee hiukselle. Senkin takia tummempi vaihtoehto olis aika jees homma. Joskus toisinaan mun tekis mieli yllättää kaikki ja värjätä tukka ruskeeks. Mulla on kuitenkin niin kalpea iho, ettei se ehkä olis kovinkaan hyvä idea..mutta ehkä vielä joskus ;) emmä jaksa olla ainainen blondi!

♥ Ninni

12 kommenttia:

Bunny kirjoitti...

Mulla on sellaset clip-onit ja ne on oikeesti tosi fiksut! Jos on laiska päivä ni ei tartte käyttää ollenkaan ja sit niitä voi siirrellä kuinka haluaa esim jos laitan letin ni ne voi laittaa kaikki niskaan ni saa pitkän letin ja jos laittaa nutturan ne voi laittaa kaikki päälaelle ni siitä tulee iso ja silleen^^ Ja ne on helppo pestä ja pysyy kunnossa tosi pitkään! Mulla on vieläki käytössä samat ku ostin 2008 (ja uudemmat niiden lisäks mutta vanhat on vielä ihan hyvässä kunnossa). Ne pitää vaan pestä tyyliin joka käytön jälkeen niin että ne pysyy hyvässä kunnossa! Ja eipä tartte käydä kampaajalla korjailemassa!

piitsu kirjoitti...

Joo ninni sun hiukset on jo älyn pitkät ! ja mäki kadun et menin kuukilla enen kevät juhlia leikaa hiukset olkapäille :< nyt epätoivoisesti yritän kasvattaa niitä takasi mut ei nää kasva :/ ja sulla on paksut hiukset ! vertaa vaik näihi mun lättänii ohuisiin liukuin... ja mäki oon ollu aina vastaa noit pidennyksiii :o :D mut nyt haluisin ehk siks et ois pidemmät ja paksut mut vierastan siltiki

Anonyymi kirjoitti...

toi alempi letti o sillee et jakaa hiukset kahtia ja sit ottaa aina sellasen pienen sortuvan ulkoreunasta toiseen :) kivan näkönen mut kestää paljon pidempään tehä ku normiletti
toivottavasti ymmärsit oon huono selittää :D

Emmi kirjoitti...

Ninni voitko kertoo mulle et miten ihmeessä sait sun hiukset siitä polkasta kasvamaan niin pitkiks kun sulla on niiin hyvä kuntosena!! koska ite oon tosiaan yrittäny samaa et blondasin ja kasvatin mut ne on vaan niin huonossa kunnossa et huhhuh... nytkin tää punanen tekee hyvää kun ei oo ammoniakkia mutta silti ihan törkeen huonossa kunnossa :( vinkkejä?

Noora kirjoitti...

ruskea tukka voi olla yllättäväkin! se voi tuoda paremmin esille esim. silmienväriä ja muita kasvonpiirteitä. klipsit on jees, kunhan niitä jaksaa huoltaa. itelläni ne vaan sattuis joskus raapimaan päänahkaa, kun nukahdin ne päässä :D

Laura kirjoitti...

mä tiiän ton tunteen, ku tuntuu ettei tukka vaan yksinkertasesti kasva! se on tosi turhauttavaa :s hei, käy kattomassa mun blogia jos haluut :) http://laurasxoxo.blogspot.com/

Anonyymi kirjoitti...

Sama täällä, oon blondannu jo ihan liian kauan ja alkaa itteään tylsistyttää mutta tuntuu ettei ruskeet sitten ehkä käykkään. :D Ja itekkin menin hetken mielijohteesta hiukseni tossa kauan aikaa sitten kyllä leikkaamaan, mutta eipä oo tullut takas niin paksuina, ja pituuttakaan ei vielä tarpeeks ole! Eli samoissa "ongelmissa" painitaan

Riikka kirjoitti...

toi kalanruoto letti sillei ;
jaa hiukset samankokoseen osioon,
ota toisen osion ulkoreunasta kaistale hiuksia ja liitä ne toisen osion sisäreunaan, sitten ota toisen osion ulkoreunasta kaistale ja liitä toisen osion sisäreunaan.
sit jatkat vaa sillei =)
jos et ymmärtäny, niin laita vaikka google hakuun kalanruotoletti ni kyllä sieltä jotai ohjeita löytyy. =)

Ninni kirjoitti...

Bunny - Joo klipsejä mä oon miettiny just ton niiden kätevyyden kannalta! Mistä sä oot tilannu omas? :)

piitsu - on ne aika pitkät, mut aina voi olla jotain parannettavaa ;) kyllä sun tukka on kasvanu tosi paljon nyt viime aikoina!

Anonyymi - Joo tajusin hyvin ja onnistuin ;) kiitos!

Emmi - Mä voisin huomenna tai ylihuomenna väsätä jotain hiuspostausta missä kerron =)

Noora - En ookkaan ajatellu koskaan noin. Voisin pikku hiljaa alkaa tummentamaan niinkun se kuuluiskin! Auts tuo ei hirmu kivaa varmaan ole :( mäkin oon joskus kokeillut kaverin klipsejä ja jotenkin pää tuntu hirveen painavalta, vaikka mulla oli vaan 3 klipsiä päässä! :D

Laura - Ja yleensähän se menee niin, että se tukka kyllä kasvaa, mutta sitä ei vaan itse huomaan :D mutta jotenkin vaan tuntuu, että oma tukka kasvaa ihan äärettömän hitaasti..mäpä käyn tsekkailemassa ;)

Anonyymi - Voi sielunsisko :) se on luultavasti vaan siitä, että on ihan tottunut vaaleeseen, mutta pikku hiljaa tummemmaksi, niin ei tuu kriisejä ;)

riikka - kiitos paljon riikka :)

Anonyymi kirjoitti...

Ehdottomasti klipsit!! Mul on ollu teipitkin joskus mut ne tuhos täysin oman tukan ja näky aina ja erottu tosi helposti. Klipsit on kätsyt ku niit ei tarvi pitää koko aikaa, vaan sillon ku tuntuu siltä. Ja ne saa pois aina ku haluu eikä ne häiritse. ja pidennykset pitää pestä aina jollain ihan halpis normaaleille hiuksille tarkotetuilla hoitoaineilla, tyylii joku euroshopper. Niitä ei saa missään nimessä pestä millään tehohoitavilla/tuuheuttavilla yms tuotteila, menee pilalle.

Ninni kirjoitti...

Anonyymi - Joo klipseistä oon kuullu kyllä paljon hyvää :) Toi on hyvä tietää, että millä niitä pestään! Mä nimittäin luulin, et niitä pitäis pestä just jollain tehohoitojutuilla..:D

Bunny kirjoitti...

Hups en oo muistanu et kommentoin! :D:D oon kahdesta paikasta tilannu klipsejä, eka oli Jyväskylän Hairiumista (niillä on liike siinä cumulus hotellin vieressä ni kävin sieltä ostaa enkä netin kautta). Ne on tosi hyvät pidennykset ja vieläki käytössä vaikka ne on jo neljä vuotta vanhat! Maksoi vähän alle satasen. Toiset pidennykset oli dreamhairin nettisivuilta. Ne on pikkaset halvemmat mut tosi surkeet! Ne mulla on ollu käytössä nyt alle puol vuotta ja ne on samassa kunnossa kun ne Hairiumin neljä vuotta vanhat! Katkeilee ja väriki on muuttunu haaleeks :( Eli osta ihmeessä Hairiumista jos sellaset hankit! JA sit ku pääsee kauppaan ostaa ni ne voi siellä auttaa sua vielä löytää just oikeen väriset!