1.4.2011

Top 5

Täytyy nyt heti alkuun sanoa, että mun torstaipäivä ei oo ollu mitenkään hirveen loistelias. Nyt, kun oon lomalla, niin mulla ei oo oikeen mitään tekemistä ja päivät vaan menee mitään aikaan saamatta. Oon ihan tylsistyny :D Tosin huomenna ois luvassa vaikka mitä ohjelmaa mm. kuntosalia, kirpparia, palaveria yms. Oikeestaan koko tää loppuviikko on aika hemmetin palaveri täyteinen! Mutta nyt tosiaan itse päivän postaukseen eli paikkoihin, joissa mä haluan ehdottomasti elämäni aikana käydä :) Oon käynyt jo Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, Saksassa, Kreikassa, Espanjassa ja Turkissa.

Ihan ekana listalta löytyy Pariisi. En tiiä miks, mut jotenkin toi Pariisi vaan kiehtoo mua ihan sikana ja onkin itse asiassa kiehtonut jo pitkään. Oon opiskellut ranskaa ala-asteella sekä lukiossa, mut en mä sitä kyllä hirveemmin osaa..Ois kyllä huippu osata kunnolla, koska ranskan kieli on musta tosi kaunista! Pariisi ei oo ehkä mistään ihan halvimmasta päästä, mut ei se mitään mä haluun sinne joka tapauksessa. Oon ihan himo kateellinen mun serkulle, joka on tällä hetkellä au pairina Eiffel-tornin juurella.


Kakkosena listalla on Australia. En valinnut mitään tiettyä kaupunkia, mutta jonnekin itärannikon kaupunkiin mä haluaisin matkustaa esim. Brisbane tai Sydney. Mun itse asiassa piti matkustaa Brisbaneen jo tänä talvena, mutta matkaan tuli hiukan mutkia ja se ei onnistunutkaan. Mutta enköhän mä sinne vielä joskus pääse, Masi odottaa mua siellä ;) pusuja sulle, jos tätä nyt luet! Oon tehnyt koulutaipaleella monta esitelmää Australiasta, ja hassua kyllä en siltikään aina muista, mikä Australian pääkaupunki on. Aina tulee suusta se Sydney, vaikka Canberrahan se oikea vastaus on..


Kolmanneks oon listannut Etelä-Afrikan, koska mä haluan vielä joskus päästä Afrikan mantereelle! Afrikassa on jotenkin tosi erilainen kulttuuri, kun täällä Suomessa ja se ois mahtava päästä näkemään. Samoin toi Afrikan luonto on jotenkin tosi upee ja kaikki ne eläimet, mitä siellä on. Tosin Etelä-Afrikka ei nyt välttämättä oo sitä itse Afrikkaa parhaimmillaan eli isoja savanneja, sademetsiä yms. hienoa, vaan Cape Town on jo aika kaupungistunut paikka. Mutta löytyyhän sieltä toki sitten noita edellä mainittujakin.


Neljäntenä listalta löytyy Lontoo. Lontookin on jotenkin sellanen paikka, että se on ihan pakko nähdä edes kerran elämässään. Siellä on niin paljon nähtävyyksiä ja se ois kyllä kunnon shoppailuparatiisi mulle! Sinne voisin ottaa äkkilähdön vaikka saman tien, mut mun kukkaro ei oo valitettavasti ihan samaa mieltä.


Viidentenä, mutta ei vähäisimpänä on ylläriylläri New York. Tää on aika uus tulokas mun listalla. En tiedä miks just New York, mut joku siinä vaan houkuttaa..ehkä sen suuruus tai jotain. Tonnekin on kyllä säästettävä aika helkkarin paljon, koska tyhjin käsinhän tuolta ei missään nimessä voi tulla pois!


Tässä nyt oli viis sellasta paikkaa, jossa mä aivan varmasti haluan käydä! Tottakai noita paikkoja on muitakin mm. Egypti, Tokio, Dubai, Italia..ja tää lista vois kyllä jatkua ihan loputtomiin. Mulle tuli ihan hirvee matkakuume, kun kattelin netistä kaikkia ihania kuvia, mutta onneks pääsen jo kahden kuukauden päästä pois täältä Suomen maasta. Lähdetään nimittäin pienellä tyttöporukalla Bulgariaan viikoksi :) ihan huippua!

Oliko tässä yhtään sellasta kohdetta, johon te haluaisitte päästä tai ootte jo käyneet? Olis tosi kiva kuulla matkakokemuksia!

♥ Ninni

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oho, en tiennkkää että oot lähössä bulgariaan :D kenen kanssa siis meet?

matilda kirjoitti...

pusut tuli perille! <3

Ninni kirjoitti...

Anonyymi - Joo sinne ois tarkotus lähtee :) Erika, Anna, Maisa ja Lotta!

matilda - hyvä juttu ;)

piitsu kirjoitti...

Oon käyny Pariisissa ja Lontoossa mut vaa pari päivää kielimatkalla ni ei kerninny niin paljoo irti saamaan niistäja Lontoossa kävi viel ikävä kämmi et eksyin sinne yksinäni.. Olis siis kiva käyä vierailemassa ne ihan ajan kanssa! Tosi ihania paikkoja oot listannu<3 itekki haluisin päästä noihin kohteisiin yks minkä ehottomasti lisäisisin on Florida :p sit muita maita mis on tullu käytiä ni Ruotsi,Viro ja Turkki. Ois niin kiva matkustella mut rahkeet ei ainakaan nyt siihen riitä :< mut ehkäpä tulevaisuudessa sitten :)

Anonyymi kirjoitti...

tuleekos tänään mitään kivaa postausta ?

Ninni kirjoitti...

piitsu - Mitä en tienny, et sä eksyit siellä :o ihan kauheeta! joo elämää on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä :)

Anonyymi - Tässä just yritän keksii jotain kivaa aihetta :)

Anonyymi kirjoitti...

mä olin just dubaissa ja niiin ihana paikka kyllä! maailman isoin ostari,maailman isoin karkkikauppa,maailman korkein rakennus,maailman korkein hotelli......shoppailijan paratiisi:)

Ninni kirjoitti...

Anonyymi - Oi vitsi mä oon kateellinen! Sinnekin on kyllä päästävä joskus :) Oliko kuin kallis paikka?

Anonyymi kirjoitti...

Hei Ninni, tuu käymää täällä Pariisissa nyt ku mä vielä oon täällä! Kesäkuun loppuun asti aikaa, alahan painostamaan porukoitas :D
<3:Roosa

piitsu kirjoitti...

Juu eksyin :/ se oli kyl iha perseestä ku mun shoppailu reissu meni iha mönkää enkä paljoo kerinny ostaa :(